Ben je nog slechter vindbaar in Google, dan het monster van Loch Ness in Schotland? Of gaat je site al best lekker, en wil je gewoon nóg meer bezoekers op je site? Dan moet je flink aan de bak met je SEO.
Herken je dit? Je product is top of the bill, en je website ziet er lekker uit. Maar op de eerste pagina’s van Google ben jij nergens te vinden. Gevolg? Je krijgt je klanten vooral via via, maar je website zelf levert nauwelijks nieuwe klanten op van buiten je netwerk. Je bent teleurgesteld en gefrustreerd.
Om dit op te lossen, moeten je teksten hoger gaan scoren in de organische zoekresultaten. Hoe hoger je scoort, hoe meer mensen de weg naar jouw website vinden. Maar hoe doe je dat nou, werken aan een hogere ranking in Google?
Een succesvolle SEO-schrijfaanpak bestaat uit 3 stappen
Stap 1: Selectie zoektermen en concurrentie-analyse
We denken samen na over de zoektermen die voor jouw bedrijf en jouw doelgroep belangrijk zijn. Aan de hand daarvan doen we een zoekonderzoek en een concurrentie-analyse. Je krijgt hieruit een lange lijst met slimme zoektermen, en we voorspellen aan de hand van harde data hoe makkelijk het is om voor bepaalde zoektermen hoog te scoren in Google. Is het laaghangend fruit, is het vrijwel onmogelijk, of iets ertussenin?
Stap 2: Uitvoering
Ik ga teksten voor je schrijven die speciaal zijn gericht om op bepaalde zoektermen te scoren. Welke schrijftactiek het beste werkt in Google, dat verschuift elk jaar een beetje. Daarom kijk ik geregeld of mijn aanpak nog wel aansluit bij de laatste ontwikkelingen.
Vroeger werkte het bijvoorbeeld nog om je artikel helemaal vol te proppen met zoekwoorden.
(Kattenvoer is belangrijk. Met goed kattenvoer is jouw kat gezond en gelukkig. Maar het ene kattenvoer is het andere kattenvoer niet. Welk kattenvoer het beste is? Ons kattenvoer is natuurlijk het beste kattenvoer dat er is.)
Tegenwoordig krijg je voor deze ‘keyword stuffing’ een klap in je gezicht van Google. Het draait nu namelijk vooral om relevante content aanbieden die lekker leest, en waar de lezer écht iets aan heeft.
(Goed kattenvoer is belangrijk. Je huisdier blijft zo gezond en gelukkig. Maar hoe weet je nou welk eten het beste is voor je kat? We geven je 5 tips van dierenartsen, om het beste voer te kiezen voor jouw kater of poes.)
Stap 3: Verbetering
Je hebt mij hard laten zwoegen op je SEO-teksten, de teksten staan live, en nu hoef je nooit meer iets aan je teksten te doen. Fout! Een slimme ondernemer blijft namelijk continu zijn SEO verbeteren. Hoe? Door elke maand of elk kwartaal te monitoren hoe bepaalde pagina’s het doen. Te analyseren wat er beter kan. Hoe de concurrentie het doet. En of de teksten nog wel aansluiten bij de laatste Google-regels. En hoe je relevante content kunt blijven maken, zodat Google ziet dat je website leeft en actueel is. Dat wordt beloond.
Na het schrijven van teksten, is het dus slim om je SEO regelmatig te evalueren en te verbeteren. Zie het als in de tuin werken: als je het steeds netjes bijhoudt, raakt je tuin nooit overwoekerd.
Werken aan je SEO? Vergeet de techniek niet.
Met razendgoeie SEO-teksten ben je goed op weg om hoog te scoren in Google. Andere factoren die jouw Google-positie beïnvloeden:
- Hoe is je website onder de motorkap ingericht? De techniek dus.
- Hoeveel andere websites linken naar jouw website?
- Hoelang blijven bezoekers op je pagina?
- Hoe vaak voeg je nieuwe content toe aan je website?
- En natuurlijk: wat doen je concurrenten? Je bent namelijk niet de enige die probeert die toppositie te claimen.
Daarom adviseer ik klanten altijd ook over andere acties die je moet (laten) ondernemen om je website zo hoog mogelijk in de zoekresultaten te krijgen.
Wat krijg je bij Dutch Vitamins?
- Teksten die niet alleen de sweet spot van Google raken, maar ook nog eens lekker lezen en écht waarde bieden voor je doelgroep.
- Een duidelijke en planmatige aanpak. Je weet dus altijd waar je aan toe bent.
- Actuele SEO-schrijftechnieken.
- Advies over hoe je zelf je andere SEO-succesfactoren kunt (laten) aanpakken.
Het resultaat als je SEO-aanpak succesvol is
“Je verdient de investering dubbel terug”
“ Ik kwam bij Hannelore terecht voor SEO nadat een kennis van mij haar aanraadde. Kritisch was ik wel. Mijn vorige websitebouwer en tekstschrijver wisten mijn aanpak goed te vertalen naar platte tekst op het scherm. Zou dat nu weer lukken? En zou het lukken om goed te scoren in Google?
Met het resultaat ben ik erg tevreden. Voor de meeste zoektermen sta ik op 1, 2 of 3 in de organische zoekresultaten van Google. Dat levert me bijna wekelijks nieuwe klanten op en zo’n 20% verhoging van mijn jaaromzet. (Ik ben coach voor directeuren, managers en ondernemers met ambities die onder druk staan.)
Wil je als ondernemer een tekstschrijver met wie het leuk samenwerken is, die invoelend is, flexibel is en hoge kwaliteit levert? Bel Hannelore. Je verdient de investering dubbel terug.”
Marco Tieleman
Eigenaar Coaching Rotterdam
www.coachingrotterdam.nl
Droom je al tijden van die eerste pagina in Google? Maak het werkelijkheid!
Bel me direct op 06-16 030 218 of neem contact op via onderstaande knop. Ik ben benieuwd naar je verhaal.